M A D D E 1 - TA R A FL A R ;
1.1 Uğur Mumcu, İÇ KAPI, 2286. Sk NO: 15 NO: 4, 34265 Sultangazi / İstanbul adresinde mukim Muhammed
Fatih Asan (Bundan sonra SERVİS SAĞLAYICI olarak anılacaktır)
1.2 SERVİS SAĞLAYICI'dan hizmet alan kişi yada kurum (Bundan sonra MÜŞTERİ olarak anılacaktır)
MADDE 2 - TANIMLAR;
Hosting Türkiye: SERVİS SAĞLAYICI’ya ait olan ve www.atasunucum.com alan adı üzerinden yayın yapan
web sitesini,
SLA : Açılımı (Service Level of Agreement) olan SERVİS SAĞLAYICI tarafından belirlenen ve Hosting
Türkiye’de yayınlanan destek seviyelerinin kapsadığı teknik destek koşullarını,
Hacking : Herhangi bir izni olmaksızın ikinci bir şahsın yada kurumun bilgilerine yetkisiz erişim yapılmasını,
Spam : Internet üzerinde aynı mesajın yüksek sayıdaki kopyasının, bu tip bir mesajı alma talebinde
bulunmamış kişilere, zorlayıcı nitelikte gönderilmesini,
DDOS Saldırı : Denial Of Service diye adlandırılan sunucuya ait servislere zarar vermeye yönelik eylemleri,
Phishing : Çeşitli yollardan kullanıcı hesap bilgileri ya da diğer özel bilgilerin istendiğine dair mesajlar
göndererek, bu bilgilerin gönderilmesi gereken kurum ya da kuruluşların web sayfasının bir kopyasını
yaparak özel verileri elde etmeyi,
Trojan : İki kısımdan oluşan ve bilgisayarları uzaktan kontrol etme amacıyla yazılmış yazılımları ifade eder.
MADDE 3 - SÖZLEŞMENİN KONUSU;
SERVİS SAĞLAYICI'nın MÜŞTERİ'ye sağlamış olduğu hizmetlere ve MÜŞTERİ'nin bu hizmetleri Türkiye'deki ve
diğer ülkelerdeki müşterilerine sunmasına ilişkin tarafların karşılıklı hak ve yükümlülüklerinin
düzenlenmesidir.
MADDE 4 - SERVİS SAĞLAYICI'nın HAK ve YÜKÜMLÜLÜKLERİ;
4.1 SERVİS SAĞLAYICI, MÜŞTERİ'nin SERVİS SAĞLAYICI altyapısı üzerinden kendisi veya müşterileri adına
satın alacağı hizmetlerden yararlanabilmesi için gerekli altyapıyı hazırlayacaktır.
4.2 SERVİS SAĞLAYICI, iş bu sözleşmenin konusunu oluşturan taahhütlerini MÜŞTERİ’ye sağlamayı kabul
etmiştir. SERVİS SAĞLAYICI, yükümlülüklerinden herhangi biri için üçüncü bir şahısla ya da kuruluşlarla
(“Taşeron”) taşeronluk sözleşmesi yapma ve hizmeti kısmen veya tamamen başkalarına gördürme yetkisine
sahiptir.
4.3 SERVİS SAĞLAYICI, MÜŞTERİ’nin Hosting Türkiye üzerinde güvenli olarak işlem yapabilmesi için güvenli
(şifreli) bağlantı imkânı sunacaktır ancak MÜŞTERİ’ye ait kullanıcı hesabı bilgilerinin güvenliği tamamen
MÜŞTERİ’nin sorumluluğunda olup yetkisiz girişlerden dolayı SERVİS SAĞLAYICI’nın hiçbir sorumluluğu
yoktur. MÜŞTERİ’nin kendi kullanıcı hesabıyla, Hosting Türkiye’de yaptığı tüm işlemlerin her türlü
sorumluluğu tamamen ve sadece MÜŞTERİ’ne aittir.
4.4 SERVİS SAĞLAYICI, resmi tatil günleri hariç olmak üzere hafta içi her gün 09:00 – 18:00 (GMT) saatleri
arasında ticket ve e-posta yoluyla MÜŞTERİ’nin SERVİS SAĞLAYICI’dan satın aldığı SLA hizmetleri
kapsamında MÜŞTERİ’ye teknik destek hizmeti verecektir. Ancak SERVİS SAĞLAYICI’nın, MÜŞTERİ’nin
müşterilerine teknik destek verme zorunluluğu yoktur.
4.5 SERVİS SAĞLAYICI, iş bu sözleşmenin konusunu oluşturan taahhütlerini, Telekomünikasyon altyapısında
meydana gelebilecek teknik arızalar veya SERVİS SAĞLAYICI’nın kontrolü dışında ortaya çıkabilecek benzer
teknik problemler nedeniyle zamanında gerçekleştirememesinden sorumlu olmayacaktır. Bununla birlikte
hizmetin aksamasına veya zamanında yerine getirilmemesine neden olan üçüncü kişilerden kaynaklı teknik
arızaların sona ermesinden itibaren, eksik ve zamanında yapılamayan hizmet ve taahhütler SERVİS
SAĞLAYICI tarafından en kısa zamanda yerine getirilecektir.
4.6 SERVİS SAĞLAYICI, sağladığı hizmetlerin tümüne ilişkin fiyatlarda değişiklik yapma hakkını saklı tutar.
MADDE 5 - MÜŞTERİ'nin HAK ve YÜKÜMLÜLÜKLERİ;
5.1 MÜŞTERİ Hosting Türkiye sistemine üye olurken verdiği bilgileri eksiksiz ve doğru olarak dolduracağını,
bu bilgilerde herhangi bir değişiklik olması halinde ise bilgi değişikliklerini hiçbir gecikme olmaksızın derhal
Hosting Türkiye sisteminden güncelleyeceğini, MÜŞTERİ'nin eksik veya yanlış bilgi vermesi ya da bu
bilgilerde meydana gelen değişiklikleri zamanında SERVİS SAĞLAYICI’ya bildirmemesi durumundan dolayı
oluşacak zararlardan sorumlu olacağını ve bu durumun SERVİS SAĞLAYICI için iş bu sözleşmeyi fesih nedeni
olacağını kabul ve taahhüt eder.
5.2 MÜŞTERİ, satın alma işlemini yaptığı hizmetlerine ait bilgi, dosya, doküman, ve programların, web sitesi
ve email hizmetleri ile kullanacağı ve faydalanacağı tüm işlemlerin güvenliği tamamen MÜŞTERİ
sorumluluğunda olup, bu konuda SERVİS SAĞLAYICI’nın hiçbir sorumluluğu yoktur.
5.3 MÜŞTERİ, gerek kendisine gerekse müşterilerine ilişkin telefon, faks, mektup, e-posta ve benzer yollarla
SERVİS SAĞLAYICI’ya ileteceği tüm bilgilerin eksiksiz ve doğru olacağını garanti eder. Aksi halde, eksik ya da
yanlış bilgilendirme nedeniyle ortaya çıkabilecek zararlardan bizzat sorumlu olacağını kabul ve taahhüt
eder.
5.4 MÜŞTERİ, hiçbir şekilde SERVİS SAĞLAYICI’nın vekili, acentesi veya ticari temsilcisi gibi hareket
etmeyeceğini ve bu izlenime yol açacak davranışlardan kaçınacağını taahhüt eder.
5.5 MÜŞTERİ, kendi adına veya müşterileri adına satın aldığı hizmetlerinin herhangi bir hukuki ihtilafa neden
olması ya da hukuki sorumluluk doğurması halinde, SERVİS SAĞLAYICI’nın hiçbir sorumluluğu olmadığını ve
satın alma işlemi yaptığı hizmetlerle ilgili tüm sorumluluğun sadece kendisine ait olduğunu kabul
eder.MÜŞTERİ, satışını yaptığı hizmetlerin üçüncü kişilerin haklarına herhangi bir şekilde halel getirmesi ve
hakkı haleldar olan üçüncü kişilerin MÜŞTERİ’den herhangi bir talepte bulunması veya hukuki süreç
başlatması halinde, ortaya çıkacak zararların tümünü bizzat karşılayacağını kabul ve taahhüt eder.
5.6 MÜŞTERİ, SERVİS SAĞLAYICI’dan yazılı izin almaksızın SERVİS SAĞLAYICI’nin ürün ve hizmetleri veya
kurumsal kimliği ile ilgili reklamlar yapamaz. MÜŞTERİ, yazılı izin almaksızın SERVİS SAĞLAYICI’nın veya
SERVİS SAĞLAYICI ürün veya hizmetlerine ilişkin markaları, logoları, veya amblemleri kısmen veya
tamamen, doğrudan veya dolaylı olarak hiçbir şekilde ve hiçbir ortamda kullanamaz ve kullandıramaz.
5.7 MÜŞTERİ, SERVİS SAĞLAYICI’dan aldığı servisleri üçüncü şahıslara ait bilgisayar, kullanıcı hesabı, diğer
ağlara yetkisiz ve yasa dışı yollarla erişim (Hacking, Spam, DDOS Saldırı, Phishing vb.) davranışlar için, bu
yollarla yardımcı bir unsur olarak belirlenen (Trojan, Phishing) vb. gibi aktiviteler için kullanamaz.
5.8 MÜŞTERİ, kendi hizmetlerine ait yedeklerin ya da verilerin güvenliğinden sorumludur. Herhangi bir
sebepten dolayı MÜŞTERİ’nin almış olduğu hizmetler (işletim sistemi veya donanım bozukluğu) vb.
sorulardan dolayı işlem göremez hale geldiğinde SERVİS SAĞLAYICI, MÜŞTERİ’ye ait verileri saklamak ya da
düzenli olarak almakla yükümlü değildir. MÜŞTERİ bu durumdan doğabilecek zararlardan dolayı SERVİS
SAĞLAYICI’dan herhangi bir hak veya tazminat talebinde bulunamaz.
MADDE 6 - ÜCRETLENDİRME ÖDEME VE İADE;
6.1 MÜŞTERİ’nin aldığı hizmetin bedeli hizmeti satın aldığı tarihte Hosting Türkiye sitesinden satın aldığı
paket özelliklerinde belirtildiği şekildedir. MÜŞTERİ sonraki dönemlere ait ödeme ve fatura işlemleri için
SERVİS SAĞLAYICI’ya ait Hosting Türkiye veritabanındaki kayıtların esas alınacağını kabul eder.
6.2 Hizmet için gerekli ve teknik altyapının kurulmasını müteakip, Hizmetin verilmesi, MÜŞTERİ tarafındaki
bir eksiklik nedeniyle gecikirse bu dönem için normal hizmet kullanım ücretleri tahakkuk ettirilecektir.
SERVİS SAĞLAYICI’dan kaynaklanmayan MÜŞTERİ’nin kendi tarafında oluşacak yazılım, donanım, altyapı gibi
tüm aksaklıkları gidermek MÜŞTERİ’nin yükümlülüğündedir. Bundan dolayı SERVİS SAĞLAYICI’nın hiçbir
sorumluluğu olmayacaktır.
6.3 SERVİS SAĞLAYICI, her ay MÜŞTERİ’nin hizmeti sonlanmadan 5 gün önce MÜŞTERİ’ye email, sms yada
telefon yolu ile ödemesi gereken faturası olduğunu bildirecektir. Hizmet bedeli son ödeme tarihine kadar
ödenmez ise SERVİS SAĞLAYICI hizmeti kısmen veya tamamen durdurabilir.
6.4 Herhangi bir sebepten dolayı SERVİS SAĞLAYICI, MÜŞTERİ’ye gerekli faturayı ulaştıramaz ya da MÜŞTERİ
bu faturayı kendisine belirtilen yollardan herhangi biri ile göremez ya da okuyamazsa sorumluluk SERVİS
SAĞLAYICI’ya ait değildir. MÜŞTERİ fatura günlerini takip etmekle yükümlü olduğunu kabul ve taahhüt eder.
Bu gibi durumlarda MÜŞTERİ kendisine bildirim yapılmadığı gerekçesiyle SERVİS SAĞLAYICI’dan herhangi bir
hak veya tazminat talebinde bulunamaz.
6.5 SERVİS SAĞLAYICI, fatura son ödeme tarihinden sonra 1 gün geçmesine rağmen ödenmeyen hizmetleri
ve hizmetlere ait yedek dosyalarını ya da hizmetlere ait verileri kısmen yada tamamen silebilir.
6.6 Hizmet bedeli ödenmesine ilişkin SERVİS SAĞLAYICI tarafından hizmet durdurulduğunda Web
ziyaretleri, Ftp, Email vb. hizmetlerde durmuş olacağından dolayı hizmetin durdurulduğu süre içerisindeki
veri kaybından dolayı SERVİS SAĞLAYICI sorumlu değildir. MÜŞTERİ bu hususta SERVİS SAĞLAYICI’dan
herhangi bir hak veya tazminat talebinde bulunamaz.
6.7 SERVİS SAĞLAYICI iş bu sözleşmede taahhüt ettiği hizmetleri sözleşme süresi bittiğinde ( Telekom,
Elektrik vb.) gibi kendi bünyesinde vermediği hizmetlere gelecek zam uygulamaları hariç olmak üzere en
fazla %50 zamla yenileyebilir.
6.8 Sitemizden satın aldığınız ( Alan adı ,vds, sanal sunucular, dedicated sunucular, sunucu barındırma, veri
merkezi hizmetleri ,cpanel gibi hizmetler hariç ) tüm hizmetlerimizin 5 iş günü içerisinde firmamızdan
kaynaklanan teknik problemler olması ve firmamız tarafından çözüm getirilememesi durumunda %100 geri
iade ödeme garantisi bulunmaktadır. Distributorlüğünü yaptığımız (Alanadı , SSL vb.) hizmetlerde firmamız
bayisi olduğu kuruma ödeme yaptığı için iade söz konusu değildir. Ürünü satın aldığınız esnada Kontrol
Paneli, İşletim Sistemi, Sunucu üzerinde desteklenen modüller vb. bilgileri danışmamanız ve sonrasında
bunlardan memnun kalmamanız gibi unsurlar geri ödeme koşullarına dahil değildir.
6.9 Sitemizden satın aldığınız hizmetlerin iptali için MÜŞTERİ, SERVİS SAĞLAYICI'ya 7 gün öncesinden iptal
talebinde bulunmalıdır. Bulunmaması durumunda SERVİS SAĞLAYICI haklarını saklı tutar. Kullanıcı adı ve
şifrenizle sisteme giriş yapmanız ve paketi iptal et seçeneğini seçmeniz yada ticket göndererek iptal etmek
istediğiniz paketi müşteri temsilcinize bildirmeniz gerekmektedir. Bir sonraki fatura döneminizde hesabınız
için fatura oluşturulmayacaktır.
MADDE 7 - SÖZLEŞME SÜRESİ ;
7.1 İş bu sözleşme MÜŞTERİ'nin sipariş ve ödeme işlemlerinin internet ortamından SERVİS SAĞLAYICI'ya
iletilmesi ile birlikte tarafların belirtilen hak ve yükümlülükleri başlar.
7.2 Sözleşme süresi müşterinin ilgili hizmet için sipariş sırasında seçmiş olduğu ödeme periyodu kadardır.
7.3 Taraflardan biri sözleşme süresinin bitiminden en az 30 (otuz) gün öncesinden kadar karşı tarafa fesih
ihbarında bulunmamışlar ise sözleşme aynı şart ve hükümlülüklerle önceki sözleşme süresi kadar uzar.
(Ücret husunda meydana gelen değişiklikler saklıdır.)
MADDE 8 - SÖZLEŞMENİN FESHİ ve HİZMETİN DURDURULMASI;
8.1 SERVİS SAĞLAYICI, MÜŞTERİ’nin iş bu sözleşme hükümlerinden herhangi birini ihlal etmesi, MÜŞTERİ’nin
iflas veya konkordato ilan etmesi veya borçlarını ödemekte acze düşmesi yada benzer haklı nedenlerin
bulunmaması halinde SERVİS SAĞLAYICI herhangi bir süre ve şekil şartına bağlı olmaksızın tek taraflı ve
tazminatsız olarak iş bu sözleşmeyi derhal feshedebilir. Sözleşmenin, SERVİS SAĞLAYICI tarafından feshi
halinde, herhangi bir bildirime gerek olmaksızın MÜŞTERİ’nin Hosting Türkiye kullanıcı hesabı dondurulabilir
veya kısmen ya da tamamen kapatılarak iş bu sözleşme kapsamında verilen hizmet durdurulabilir.
8.2 MÜŞTERİ’nin veya MÜŞTERİ’nin müşterilerinin, SERVİS SAĞLAYICI’nın sağladığı hizmetleri hukuka aykırı
olan (Spam, Trojan, DDOS Saldırı, Phishing vb.) hizmetler için kullanması, lisansız yazılım kullanması, T.C.
Kanununa aykırı yazılımlar kullanması veya SERVİS SAĞLAYICI’nın diğer müşterilerini yada diğer bayilerini
rahatsız edecek şekilde kötüye kullanması, MÜŞTERİ’nin satışını yaptığı hizmetlerin hukuka aykırı suç
işlenmesi için araç olarak kullanması durumlarında, SERVİS SAĞLAYICI verdiği hizmeti kısmen veya tamamen
dondurabilir ve iş bu sözleşmeyi tamamen feshedebilir.
8.3 Bu sözleşmenin bir hükmünü herhangi bir sebeple geçersiz hale gelmesi durumunda, hukuken herhangi
bir engel olmaması kaydıyla, böyle bir durum geriye kalan herhangi bir diğer hükmün geçerliliğini
etkilemeyecek ve geriye kalan hükümler, Sözleşme geçersiz hüküm olmadan imzalanmışçasına geçerli ve
yürürlükte kalacaktır.
8.4 MÜŞTERİ'nin yayınladığı içerikte (Pornografik, Bölücülük vb.) T.C. Kanununa aykırı metinlerin tespit
edilmesi durumunda, SERVİS SAĞLAYICI MÜŞTERİ'nin hizmetini durdurma hakkına sahiptir. SERVİS
SAĞLAYICI anında müdahale gerektirmediği durumlarda bu durumu MÜŞTERİ'nin bilgisine sunarak
barındırdığı yazılım, program , web sitesi vb. uygulamaları güncellemesini yada durdurmasını isteyecektir.
8.5 SERVİS SAĞLAYICI Telekomünikasyon Kurumu vb. hizmet aldığı kurumların kendisine şart koştuğu yeni
yükümlülükler doğrultusunda sözleşmeyi tek taraflı olarak feshedebilir ya da yenileyebilir.
8.6 MÜŞTERİ'nin hizmet içerisinde barındırdığı yazılım, program, web sitesi vb. uygulamalardan dolayı
SERVİS SAĞLAYICI'dan satın aldığı paylaşımlı hizmetlerde, bu hizmetleri kullanan diğer müşterilerin
hizmetlerini engelleyecek şekilde sistem kaynağı kullanması durumunda, SERVİS SAĞLAYICI MÜŞTERİ'nin
hizmetini durdurma hakkına sahiptir. SERVİS SAĞLAYICI anında müdahale gerektirmediği durumlarda bu
durumu MÜŞTERİ'nin bilgisine sunarak barındırdığı yazılım, program , web sitesi vb. uygulamaları
güncellemesini yada durdurmasını isteyecektir.
MADDE 9 - SIR SAKLAMA ve GİZLİLİK HÜKÜMLERİ;
9.1 MÜŞTERİ, iş bu sözleşme kapsamında SERVİS SAĞLAYICI ile kurduğu ticari ilişki nedeniyle kendisine
verilen/iletilen bilgilerle, başta ürün, hizmet fiyatları ile müşteri bilgileri olmak üzere, bu sayılanlarla sınırlı
olmaksızın gerek yazılı gerekse elektronik ortamda SERVİS SAĞLAYICI hakkında öğrendiği tüm bilgileri ve iş
bu sözleşmedeki finansal hükümleri gizli bilgi ve ticari sır olarak kabul edeceğini, bu bilgileri hiçbir gerekçe
ile ifşa etmeyeceğini ve üçüncü şahıslarla paylaşmayacağını, iş bu maddeye aykırı hareket etmesi halinde
10.000 TL cezai şart ödeyeceğini ve SERVİS SAĞLAYICI’nın bu nedenle uğrayacağı tüm zararları
karşılayacağını peşinen kabul ve taahhüt eder.
9.2 SERVİS SAĞLAYICI, iş bu sözleşme kapsamında öğrendiği MÜŞTERİ’nin ticari ve teknolojik sırlarını gizli
bilgi olarak kabul ederek en iyi şekilde koruyacağını ve yürürlükte olan mevzuat veya verilmiş olan bir
mahkeme kararı ya da idari emir gereğince açıklaması zorunlu olmadığı sürece ifşa etmeyeceğini ve üçüncü
kişilerle paylaşmayacağını taahhüt eder.
9.3 Taraflar, gizli bilgiyi yalnızca veriliş amacına uygun ve bu amaçla sınırlı olarak kullanacak ve ilgili tarafın
yazılı izni olmaksızın gizli bilgileri hiçbir gerekçe ile kısmen veya tamamen gerçek veya tüzel üçüncü
şahısların bilgisine sunmayacak veya herhangi bir şekilde ifşa etmeyecektir. Taraflar, gizli bilgiyi ancak
zorunlu hallerde ve iş gereği bu gizli bilgiyi öğrenmesi gereken personeline ve iş bu sözleşme kapsamında iş
birliği yapılan üçüncü kişilere verebilecek ancak bu bilginin gizli olduğu konusunda personelini ve üçüncü
kişileri uyaracak ve gizli bilginin koruması için gerekli her türlü önlemi alacaklardır.
9.4 SERVİS SAĞLAYICI, MÜŞTERİ’nin hizmetleri kapsamda barındırdığı bilgi, dosya vb. dokümanları
yürürlükte olan mevzuat veya verilmiş olan bir mahkeme kararı ya da idari emir gereğince açıklaması
zorunlu olduğu durumlarda üçüncü kişi ya da kurumlarla paylaşabilir. Bu durumdan dolayı MÜŞTERİ, SERVİS
SAĞLAYICI’dan herhangi bir hak ya da tazminat talebinde bulunamaz.
9.5 SERVİS SAĞLAYICI, MÜŞTERİ’ye verdiği hizmetleri yürürlükte olan mevzuat veya verilmiş olan bir
mahkeme kararı ya da idari emir gereğince açıklaması zorunlu olduğu durumlarda MÜŞTERİ’ye yazılı bir
bildirim yapmadan inceleme altına alabilir, sonuç olarak elde ettiği bilgileri üçüncü kişi yada kurumlarla
paylaşabilir. Bu durumdan dolayı MÜŞTERİ, SERVİS SAĞLAYICI’dan herhangi bir hak yada tazminat talebinde
bulunamaz.
MADDE 10 - DELİL ve YETKİ ANLAŞMASI;
10.1 Taraflar, iş bu sözleşmeden kaynaklanabilecek uyuşmazlıklarda, tarafların usulüne uygun olarak
tutulmuş ticari defter ve kayıtları ile bilgisayar ortamındaki kayıtların geçerli, bağlayıcı, kesin ve münhasır
delil olacağını kabul ederler.
10.2 İş bu sözleşmeden doğacak ihtilafların çözümünde İstanbul Mahkemeleri ve İcra Daireleri yetkili
kılınmıştır.
Kişisel Verilerin Korunması Kanunu
KVKK uyarınca İstanbul / Bakırköy Küçükköy T.C. İstanbul İnternet Kafeciler
Esnaf Odası’na Muhammed Fatih Asan ismi ile kayıtlı, "UĞUR MUMCU
MAHALLESİ 2286. SOKAK NO: 15/4 SULTANGAZİ İSTANBUL" adresinde
mukim şirketimiz Hosting Türkiye İnternet ve Bilişim Hizmetleri. Hosting
Türkiye İnternet ve Bilişim Hizmetleri ("HOSTİNGTÜRKİYE") olarak; kişisel
verilerinizin gizliliği ve güvenliği en önemli önceliklerimiz arasındadır. Bu
kapsamda 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’nun ("6698 sayılı
Kanun") 10. maddesinden doğan aydınlatma yükümlülüğümüzü yerine
getirmek amacıyla aşağıdaki açıklamaları siz değerli müşterilerimizin ve websitemizi kullanan 3. Kişilerin / Ziyaretçilerin dikkatine sunarız.
Amacımız veri sorumlusu kimliği, kişisel verilerin toplanma şekilleri, işlenme
amaç ve usulleri, verilerin toplanmasının hukuksal nedenleri, kişisel verilerin
kimlere ve hangi amaçla aktarılabileceği ve veri sahiplerinin hakları
konusunda en açık biçimde sizleri bilgilendirmektir. Bu aydınlatma bildirimi
HOSTİNGTÜRKİYE ürün ve hizmetleri hakkında bilgi sahibi olmak isteyenler,
ürün ve hizmetler ile ilgili talep, öneri, şikâyet bildirimlerinde bulunmak
amacıyla web sitesini ve çağrı merkezini kullanan gerçek kişiler, müşteri ve
müşteri adayı, tedarikçiler, çalışan adayı, eski çalışanlar, alt işveren ve alt
işveren çalışanları, HOSTİNGTÜRKİYE iş ortakları veya kurumsal müşteri
temsilcileri açısından geçerlidir.
HOSTİNGTÜRKİYE`ın kişisel verileri toplamasının yasal dayanağı nedir?
:Kişilerin, özel hayatının gizliliğini sağlayabilmek için üçüncü kişilerin eline
geçmesinde sakınca bulunan verilerinin hukuken korunması için, 07.04.2016
tarihli ve 29677 sayılı Resmi Gazete’de yayınlanan 6698 sayılı Kişisel Verilerin
Korunması Kanunu yürürlüğe girmiştir. Yürütülen tüm iş süreçlerinde işlenen
tüm veriler bu kapsamda değerlendirilerek kişisel veri olarak kabul edilmekte
ve yasa gereği koruma altına alınmaktadır.
Şirketimiz, 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu ve kanuna bağlı
ikincil düzenlemelere uygun biçimde, özel hayatın gizliliği ve temel hak ve
hürriyetlere saygı ilkesi çerçevesinde toplanan kişisel verilere hukuka aykırı
olarak erişiminin önlenmesi ve muhafazasının sağlanması amacıyla gerekli
tüm teknik ve idari tedbirlerin alınması konusunda azami özen
göstermektedir.
HOSTİNGTÜRKİYE Kişisel Verileri Hangi Amaçla İşliyor ve Kullanıyor?
:HOSTİNGTÜRKİYE, mevzuatın izin verdiği durumlarda ve ölçüde kişisel
bilgilerinizi kaydedebilecek, saklayabilecek, güncelleyebilecek, üçüncü
kişilere açıklayabilecek, devredebilecek, sınıflandırabilecek ve
işleyebilecektir.
Kişisel verilerinizin işlenme ve kullanılma amaçları şu şekildedir; - Ürün ve
hizmetlerin sunulabilmesi,
- İşlem yapanın/yaptıranın kimlik bilgilerini teyit etmek,
- İletişim için adres ve diğer gerekli bilgileri kaydetmek,
- Ticari ilişkilerin yürütülmesi,
- Mesafeli Satış Sözleşmesi ve Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un ilgili
maddeleri kapsamında akdettiğimiz sözleşmeler uyarınca üstlenilen
yükümlülükleri ifa etmek,
- Hizmet kalitesinin arttırılması,
- Sözleşmelerden kaynaklanan yükümlülüklerin ifası,
- Veri sahipleri ile iletişim kurulabilmesi,
- Elektronik (internet/mobil vs.) veya kağıt ortamında işleme dayanak olacak
tüm kayıt ve belgeleri düzenlemek,
- Açık rızanız olması halinde dönemsel kampanya çalışmaları, müşteri
profillerine yönelik özel reklam, kampanya ve diğer promosyon faaliyetlerini
kurgulamak, elde edilen veriler doğrultusunda müşteri " "sınıflandırma"
çalışmalarını yapmak, anket ve tele satış uygulamaları, veri madenciliği ve
istatistiksel analizler yapabilmek,
- Ürün ve hizmetlerimiz ile ilgili müşteri şikâyet ve önerilerini
değerlendirebilmek,
- Ürün satışı, pazarlama ve bilgilendirme faaliyetlerinde bulunulması,
- Müşteri edinimi, risk analizi, müşteri ve tüketici ihtiyaçlarına yönelik
geliştirmeler yapılabilmesi,
- Risk analizi, iç denetim, raporlama, pazar araştırması ve profilleme
çalışmalarının yürütülmesi,
- İş başvurularının değerlendirilmesi ve bu kapsamda insan kaynakları
süreçlerinin ve istihdam politikalarının yönetebilmek,
- Bülten ve davetiye gönderimi,
- HOSTİNGTÜRKİYE’e ait iş yerinin fiziksel güvenliğini ve denetimini sağlamak,
- KVKK’dan doğan yükümlülüklerimizi yerine getirebilmek ve mevzuattan
doğan haklarımızı kullanabilmek.
Kişisel Verileriniz 3. Kişilere Aktarılıyor mu? :Kişisel verilerinizin üçüncü
kişiler ile paylaşımı, kişisel veri sahiplerinin açık rızası çerçevesinde
gerçekleşmekte ve kural olarak kişisel veri sahiplerinin onayı olmaksızın
kişisel verileri üçüncü kişilere aktarılmamaktadır. Bununla birlikte, yasal
yükümlülüklerimiz nedeniyle ve bunlarla sınırlı olmak üzere mahkemeler ve
diğer kamu kurumları ile kişisel veriler paylaşılmaktadır. Kişisel verileriniz,
HOSTİNGTÜRKİYE, faaliyetlerimizi yürütebilmek için işbirliği yaptığımız
program ortağı kurum, kuruluşlarla, ve sizlere daha iyi hizmet sunabilmek ve
müşteri memnuniyetini sağlayabilmek için çeşitli pazarlama faaliyetleri
kapsamında çalışmakta olduğumuz şirketlerle ve yurtiçi/yurtdışı diğer üçüncü
kişiler ve ilgili iş ortaklarımızla açık rızanız doğrultusunda veya mevzuat
hükümleri doğrultusunda paylaşılabilmektedir. Kişisel verilerinizin
paylaşılması halinde gerekli güvenlik önlemleri alınmaktadır.
HOSTİNGTÜRKİYE kişisel verilerin toplanmasında hangi yöntemleri
kullanıyor? :HOSTİNGTÜRKİYE ile veri sahibi arasındaki ilişkinin türüne ve
niteliğine, kullanılan iletişim kanallarına ve bahsi geçen amaç bilgisine bağlı
olarak çeşitlenmekte ve farklılaşabilmektedir. HOSTİNGTÜRKİYE tarafından
veri sorumlusu sıfatı ile, KVKK ve ilgili diğer mevzuattan kaynaklanan yasal
yükümlülüklerimiz çerçevesinde; internet sitesi, mobil uygulamalar, santral,
çağrı merkezi, güvenlik/danışma ofisleri kapsamındaki ticari alanlar, sosyal
medya mecraları, doğrudan veya yetkilendirilmiş iletişim kanalları ve fiziki
kanallar gibi farklı kanallarda icra edilen hizmet süreçlerindeki yöntemlerle;
bu kanalları kullanarak sizlere kaliteli hizmetlerimizi sunmak ve bu çerçevede
iş ve ticari faaliyetlerimizi yürütmek noktasında uygulama imkanı bulan ilgili
mevzuat, sözleşme, talep, ticari teamül ve dürüstlük kurallarına dayalı olarak
ortaya çıkan ve icra edilen hukuki sebepler çerçevesinde açık rızaya bağlı
sözlü, yazılı ya da elektronik yöntemlerle kişisel verileriniz, özel nitelikli kişisel
veriler de dahil olmak üzere toplanmaktadır.
Bu kapsamda kişisel verileriniz, HOSTİNGTÜRKİYE adına veri işleyen gerçek ya
da tüzel kişiler tarafından, sayılanlarla sınırlı olmamak üzere, yazılı veya
elektronik olarak, aşağıda belirtilen yöntemlerle toplanabilir; - Elektronik ya da
fiziki olarak doldurduğunuz üyelik formu,
- İnternet sitelerimize üyelik veya giriş sırasında üye girişi yapmanızı sağlayan
sosyal ağlar,
- İnternet sitelerimiz veya üçüncü kişilere ait internet sitelerinde yer alan,
bizimle iletişime geçmek üzere doldurduğunuz iletişim formları,
- Çevirim içi alışveriş uygulamaları, sizi tanımak için kullanılan çerezler
(cookies), mobil uygulamalarımız,
- Şirketimiz ile imzalamış olduğunuz muhtelif sözleşmeler ile Şirketimize
göndermiş olduğunuz elektronik postalar, faks ve mektuplar,
- Şirketimiz adına veri işleyen yahut üyelik programı sürecinin herhangi bir
safhasında şirketimize destek veren üçüncü kişi firma(lar),
- Çalışanlarımız, müşteri hizmetleri kanallarımız,
- Sosyal medya kanalları, arama motorlarının kullanımı,
- Üyelik sözleşmeleri ve sair diğer sözleşmeler, kampanyalar, başvurular,
formlar, teklifler,
- HOSTİNGTÜRKİYE tarafından gerçekleştirilen fuar, etkinlik, pazar araştırması
gibi faaliyetlere katılım sağlayan katılımcılardan elde edilen bilgiler ile basın
yayın organları, yerel yönetim mensuplarının web siteleri, HOSTİNGTÜRKİYE’e
ait blog, yarışma, anket, oyun, kampanya ve benzeri amaçlı kullanılan web
sitelerinden elde edilen bilgiler,
- Çalışan adaylarının özgeçmiş bilgilerinin elden teslimi veya elektronik
formatta beyan ettiği her türlü kişisel veri, insan kaynakları alanında faaliyet
gösteren firmalar aracılığı ile elde edilen temel kişisel iletişim bilgileri, geçmiş
iş deneyimi, yetenek ve becerileri, referans bilgileri,
- Telefon görüşmeleri, e-posta yazışmaları gibi her türlü iletişim kanalı
üzerinden HOSTİNGTÜRKİYE ürünlerini kullanan müşteri ile
HOSTİNGTÜRKİYE ürünlerini kullanacak olan müşteri adaylarına ait temel
iletişim bilgileri.
Kvkk Kapsamında Veri Sahibinin Sahip Olduğu Haklar Nelerdir? :KVKK
uyarınca HOSTİNGTÜRKİYE’e başvurarak kişisel verileriniz hakkında aşağıdaki
haklarınızı kullanabilirsiniz: - Kişisel veri işlenip işlenmediğini öğrenme,
- Kişisel verileri işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,
- Kişisel verilerin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp
kullanılmadığını öğrenme,
- Yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme,
- Kişisel verilerin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların
düzeltilmesini isteme,
- Kişisel verilerin silinmesini veya yok edilmesini isteme,
- Kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
- İşlenen verilerin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi
suretiyle kişinin kendisi aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme,
- Kişisel verilerin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğraması
hâlinde zararın giderilmesini talep etme.
Bu kapsamda HOSTİNGTÜRKİYE’e iletilen talepler en geç otuz gün içinde
ücretsiz olarak sonuçlandırılacaktır.
Yukarıda belirtilen haklarınızı kullanmak için kaleme aldığınız ıslak imzalı
dilekçenizi;
HOSTİNGTÜRKİYE İNTERNET VE BİLİŞİM HİZMETLERİ Uğur Mumcu, İÇ KAPI,
2286. Sk NO: 15 NO: 4, 34265 Sultangazi/İstanbul adresine noter kanalı ile
iletebilir veya kimliğiniz ile birlikte şahsen teslim edebilir,
Şirket nezdinde kayıtlı ve bilinen e-posta adresiniz ile mail atabilir,
Ya da [email protected] adresine güvenli elektronik imzalı olarak
iletebilirsiniz.
HOSTİNGTÜRKİYE’e kişisel verilerinizle ilgili soru sormak ister misiniz?:
Bize kişisel verilerinizle ilgili her türlü soru ve görüşleriniz için
[email protected] adresinden dilediğiniz zaman ulaşabilirsiniz.
Gizlilik
Barındırma Hizmetleri : Barındırma hizmetlerimiz her türlü alan ("domain")
kayıt işlemlerini, web sayfalarınız için gerekli barındırma hizmetlerini ("Linux &
Windows hosting") sunucu kiralama, sunucu barındırma hizmetlerini
kapsamaktadır.
E-Ticaret Çözümleri : İş aktivitelerinizi Internet üzerine taşıyacak her türlü bilgi
ve iletişim teknolojilerini sanal dünyada gerçekleştirecek projelerin
yapılmasıdır, elektronik güvenli para transferi ve ödeme kanallarının
yapılandırılması da çözümlerimiz arasında yer almaktadır.
Yazılım Çözümleri : İş süreçlerinizi elektronik ortamda daha hızlı
gerçekleştirmenizi sağlayacak web tabanlı bilgisayar yazılım çözümlerimizdir.
Kullandığımız teknolojiler PHP, ASP, .NET, JAVA ve veritabanı uygulamaları
üzerine konumlandırılmıştır.
Dinamik İçerik Çözümleri : Dinamik içerik çözümlerimiz ile sayfalarınız için
gerekli olan ya da ihtiyaç duyduğunuz her türlü flash, activex ve ajax
bileşenlerinin oluşturulması ve bu bileşenlerin web sayfalarınıza adaptasyonu
sağlanmaktadır. Ayrıca sitenizin arama makineleri için gerekli
optimizasyonunun yapılması ve arama makinelerine kaydı da sunduğumuz
çözümler arasındadır.
Danışmanlık ve Bakım Hizmetleri : Web sayfalarınız ve web tabanlı
platformlarınızın dış kaynak yönetim modeli ile uzaktan ya da bir fiil yerinde
her türlü destek ve bakım hizmetlerinin çözüm olarak sunulmasıdır.
Firmamızın verdiği her türlü hizmet, Hizmet Seviyesi ("SLA: Service Level
Aggrement") kapsamındadır.